Autobusy King Long wyposażone są w najnowocześniejsze baterie w technologii LiFePo4 (LFP), wyptrodukowane przez światowego potentata w tym zakresie – firmę CATL.
Bateria LFP zapewnia idealny balans pomiędzy wysoką trwałością (min. 8 lat lub 600 000km), najwyższym poziomem bezpieczeństwa (niepalność) oraz atrakcyjną ceną.
Baterie LFP charakteryzują się także najwyższym poziomem w zakresie ekologii, dając możliwość pełnego recyklingu po okresie ich użytkowania, oraz nie zawierając w składzie chemicznym toksycznego kobaltu.
Każdy z modeli King Long, wyposażony jest także w system monitorowania temperatury w baterii, oraz jej inteligentną regulację z użyciem układu chłodzenia z ciekłym azotem.
Wieloletnie doświadczenie firmy King Long na rynku, zaskutkowały stosowaniem w pojazdach jej marki, wyłącznie silników o napędzie centralnym. Rozwiązanie to charakteryzuje się bezawaryjnością oraz łatwością w zakresie obsługi.
Dostawcą silników napędowych, jest renomowana kanadyjska firma DANA.
Silniki północnoamerykańskiego producenta, są szeroko stosowane i sprawdzone w napędzie autobusów elektrycznych.
Wysoka moc i moment obrotowy zapewnia dobrą dynamikę pojazdów, oraz użyteczność w każdych warunkach.
Rekuperacja, czyli odzysk energii, jest jedną z ważniejszych funkcji w kontekście pojazdu elektrycznego.
Efektywna i właściwe prowadzenie autobusu King Long, przynosi efekt w postaci nawet 30% odzysku energii elektrycznej.
Autobusy King Long, w standardzie wyposażone są w system inteligentnego sterowania odzyskiwaniem energii podczas swobodnej jazdy, hamowania, oraz zjazdu z góry.
Dzięki połączeniu systemu odzyskiwania, z funkcją inteligentnego retardera (DSAC), autobus automatycznie steruje prędkością podczas zjazdu z górki, uwzględniając nachylenie terenu, układ drogi, maksymalizując odzysk energii elektrycznej.