Autobusy King Long, wykorzystują zaawansowany system kamer 360 stopni, dający kierowcy możliwość:
Technologia Mobileye SHIELD + stale monitoruje przestrzeń przed pojazdem oraz w martwych strefach z boków pojazdu. Identyfikuje potencjalnie niebezpieczne sytuacje i za pomocą ostrzeżeń wizualnych, dźwiękowych i wibracyjnych powiadamia kierowcę pozwalając mu uniknąć wypadku lub znacznie zredukować jego konsekwencje.
Mobileye Shield+ może korzystać z nawet pięciu strategicznie rozmieszczonych kamer pozwalających wykryć pieszych i rowerzystów z boków i z przodu pojazdu.
System E-VISION bazuje na 4 kamerach zlokalizowanych w przedniej części pojazdu, oraz 2 monitorach wewnątrz kabiny kierowcy.
Jest to zaawansowany układ elektronicznych lusterek wstecznych, rozbudowanych o widok na przednie narożniki pojazdu, często pozostające w ślepym polu kierowcy.
Układ hamulcowy renomowanej firmy KNORR, jest w autobusach King Long rozbudowany o system EBA, wspomagający hamowanie w sytuacjach awaryjnych.
Dzieki inteligentemu podziałowi siły hamowania na wszystkie koła pojazdu, zatrzymanie pojazdu w ruchu miejskim jest możliwe na odcinku porównywalnym dla pojazdu osobowego.
System DSAC, to rozbudowany, działający w pełni automatycznie układ retardera, sterującego prędkością podczas zjazdu z górki, przy uwzględnienia nachylenia terenu, układ drogi, celem ułatwienia jazdy dla kierowcy oraz zmaksymalizowania odzysku energii elektrycznej.
System ten, na tyle skutecznie wspomaga kierowcę podczas jazdy w dół, że użycie hamulca w momencie jego działania przestaje być potrzebne, a siła odzysku energii sprawia, że po podjechaniu i zjechaniu z tego samego wzniesienia, poziom naładowania baterii pojazdu może wzrosnąć.
Model C12E, będąc przedstawicielem klasy pojazdów pozamiejskich, został dodatkowo wyposażony przez producenta, w system znany z najnowoczesniejszych samochodów osobowych wysokiej klasy, który jest w stanie rozpoznawać, że poziom zmęczenia kierowcy jest zbyt wysoki, a dalsza jazda może powodować niebezpieczeństwo.
System ostrzega kierowcę komunikatem wizualnym i wskazuje konieczność wykonania przerwy.